MUSEUM GULA VILLAN OCH SÅTENÄS VILLASTAD

ETT UTSÖKT LITET MUSEUM I SKÖN HARMONI.

Gula villan är den enda av de gamla villorna som byggdes 1940-1942 i Såtenäs Villastad till flottiljens personal. Huset på 54 kvadratmeters boyta plus källare är omsorgsfullt renoverat och inrett i 1940-tal. Initiativtagare till detta museum var dåvarande museiintendenten Raymond Andersson. Tack vare honom så kan vi nu för bokade visningar visa upp villan som ett upplevelsemuseum. I villan får besökare titta, känna på och njuta av atmosfären. De fina kläderna, inredningen, köket, övriga rum och beredskapsutställningen i källaren.

Besök bokas via museet, och det går även att i stora museilokalen visa intresse för personalen, så öppnar vi för besök. Allt för din skull. Så njut och upplev den fina atmosfären.